Πήγαμε, είδαμε: Το Ηρώδειο «άνοιξε» για τον Θάνο Μικρούτσικο
Και μια εξαιρετική ομάδα «έστησε» ξανά τους «προβολείς» .
Της Αφροδίτης Παπακαλού
Δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερη επιλογή για την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οι γραμμές αυτές γράφονται λίγη ώρα μετά το τέλος της συναυλίας που σημαίνει ότι ένα κομμάτι μας βρίσκεται, ακόμα, κάπου μέσα στο Ηρώδειο. Και θα θέλαμε να παραμείνει εκεί για να κρατήσουμε έστω και λίγη από τη μαγεία και τη συναισθηματική αξία της πρώτης βραδιάς από το διήμερο αφιέρωμα στα τραγούδια που έγραψε ο Θάνος Μικρούτσικος για το θέατρο.
Δεν θα πούμε πολλά γιατί ίσως τα λόγια αδικήσουν αυτό που είδαμε. Όπως το πώς ερμήνευσαν μοναδικά τα τραγούδια ξεπερνώντας τον εαυτό τους η Ρίτα Αντωνοπούλου, ο Χρήστος Θηβαίος, ο Κώστας Θωμαΐδης και ο Φοίβος Δεληβοριάς υπό τη μουσική διεύθυνση του Θύμιου Παπαδόπουλου – το «alter ego» όπως τον αποκαλούσε ο Θάνος Μικρούτσικος- και με μια εξαίσια ορχήστρα να τους συνοδεύει με τον Θοδωρή Οικονόμου στο πιάνο.
Συγκίνηση; Εννοείται ότι ήταν διάχυτη σε όλη τη διάρκεια της βραδιάς (παρατηρήσαμε τη Ρίτα Αντωνοπούλου να δακρύζει στην ερμηνεία του Χρήστου Θηβαίου στο «Άννα μην κλαις» και τον Φοίβο Δεληβοριά να της ακουμπά στοργικά την πλάτη), ωστόσο η συναυλία δεν ήταν ούτε μελό ούτε μνημόσυνο.
Ο Φοίβος Δεληβοριάς ήταν και η αποκάλυψη της βραδιάς και αν δεν γνωρίζαμε ότι ήταν η πρώτη φορά που ερμήνευσε ζωντανά κάποια από τα θεατρικά τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου, θα λέγαμε ότι ήταν ένας από τους ερμηνευτές του. Μάλιστα, η στιγμή που με τον Κώστα Θωμαΐδη τραγούδησαν «Το τραγούδι του Ρωμαίου» φορώντας γυαλιά ηλίου, σκόρπισε γέλια στους θεατές.
Και ανάμεσα στα τραγούδια η αγαπημένη ηθοποιός Ρένια Λουιζίδου (την συνόδευσε κάποιες φορές και ο Φοίβος Δεληβοριάς), απέδωσε κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου.
Θα θυμόμαστε αυτήν την πολύτιμη βραδιά και για έναν ακόμη λόγο. Όσο ηχηρή ήταν η απουσία του Θάνου Μικρούτσικου τόσο έντονη ήταν και η «παρουσία» του μέσα στο χώρο. Άλλωστε, το Ηρώδειο «άνοιξε» για τον ίδιο και τα τραγούδια του.
Και κάτι πολύ σημαντικό και επίκαιρο: Το Φεστιβάλ Αθηνών θα αποτελέσει σίγουρα υπόδειγμα για τα μέτρα προστασίας στην εποχή του Covid-19. Αποστάσεις στην είσοδο και σε όλους τους χώρους του Ηρωδείου (ο χώρος έχει διαμορφωθεί από τα σκαλιά στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου), υποχρεωτικά φορέσαμε μάσκα κατά την είσοδό μας στο θέατρο και μέχρι την τοποθέτησή μας στις θέσεις καθώς και κατά την έξοδό μας. Όσοι δεν είχαν μάσκες υπήρχε ένα κουτί στην είσοδο για να προμηθευτούν και επειδή το κυλικείο δεν λειτουργεί, το Φεστιβάλ προσφέρει σε όλους τους θεατές από ένα μικρό μπουκάλι νερό.