Πήγαμε, είδαμε τον Andre Rieu στο κλειστό του ΟΑΚΑ

 
REVIEWS

Όταν ο Γιόχαν Στράους συνάντησε τη… Macarena.

Του Γιάννη Ψαράκη

Ο ίδιος θεωρεί εαυτόν μαέστρο της κλασσικής μουσικής. Οι haters τον αποκαλούν λαϊκό και εμπορικό. Και είναι. Όμως αυτό δεν είναι και απαραίτητα κακό, έτσι δεν είναι; Αυτό που ξέρω είναι ότι ο εκ του Μάαστριχτ ορμώμενος André Léon Marie Nicolas Rieu, έπαιξε για 2,5 ώρες σ’ ένα κατάμεστο για δύο βράδια κλειστό του ΟΑΚΑ, κράτησε 10.000 κόσμο όρθιο να χτυπάει παλαμάκια και να χορεύει από βαλς και πόλκα μέχρι… Μακαρένα και στο τέλος της βραδιάς είχε πετύχει αυτό που υποσχέθηκε στα πρώτα του λόγια προς το αθηναϊκό (και όχι μόνο) κοινό. Ότι, δηλαδή, θα περάσουμε όλοι μαζί 2,5 ώρες ξεγνοιασιάς με χαμόγελο και όμορφη μουσική.

Αν περιμένετε πηγαίνοντας στις συναυλίες του 76χρονου πλέον Ολλανδού βιολιστή/διευθυντή ορχήστρας, ο οποίος πριν από σχεδόν 40 χρόνια ίδρυσε την «Γιόχαν Στράους» ορχήστρα του και εδώ και 30 περιοδεύει ανά τον κόσμο, πως θα απολαύσετε μία συναυλία αμιγώς κλασσικής μουσικής με σημασία στη λεπτομέρεια και υψηλότατο επίπεδο ακουστικής προτιμήστε κάποια πιο... hardcore βραδιά στο Μέγαρο. Αν πάλι είστε από αυτούς που απλά θέλετε να περάσετε καλά, να ακούσετε τη μουσική με τα μάτια και να δείτε όσα συμβαίνουν γύρω σας με τ’ αυτιά, θα βρεθείτε στο σωστό μέρος. Ο Andre Rieu με την 60μελή ορχήστρα του στην οποία η πλειοψηφία είναι γυναίκες ντυμένες με πολύχρωμες «τουαλέτες», προσφέρουν ένα ιδιαίτερο σόου, το οποίο προφανώς και αρέσει στα εκατομμύρια θεατών που το παρακολουθούν ανά τον κόσμο κάθε χρόνο. Μπόλικη πρόζα από τον ίδιο (αλλά και παρατηρήσεις στους αργοπορημένους), αυστηροί κανόνες εισόδου στον χώρο (8 «νταν» ξεκίνησε η συναυλία και έκτοτε οι καθυστερημένοι έμπαιναν, κυριολεκτικά, τρέχοντας μαζί με τις ταξιθέτριες στα διαλείμματα ανάμεσα στα τραγούδια ή τα μουσικά κομμάτια) και σόου. Από τις κοπέλες/κυρίες που έκαναν τα φωνητικά στο background της ορχήστρας με το νάζι και το σκέρτσο τους, μέχρι όσους συμμετέχουν στη «συναυλία».

Η αλήθεια είναι πως κάπου όλη η βραδιά ακροβατούσε ανάμεσα στο freak show και τη μαγεία της κλασσικής μουσικής, από τις όμορφες φωνές των τενόρων και το wtf της παρουσίας των Los del Rio. Του δίδυμου που στα 85 και 87 τους αντίστοιχα, τα μέλη της μπάντας από την Ανδαλουσία τραγούδησε τη… Macarena -χιτ του 1993 για να μην ξεχνιόμαστε- μπροστά στα άναυδα μάτια και άλαλα χείλη όσων βρεθήκαμε στο ΟΑΚΑ.

Οι σοπράνος εκτέλεσαν όσο καλύτερα μπορούσαν έργα διάσημων δημιουργών κλασσικής μουσικής, την ίδια ώρα που η 17χρονη, πλέον, Emma Kok που έγινε γνωστή από το Voice Kids και διάσημη παγκοσμίως μέσω του Rieu (ο οποίος την ανέδειξε), έκλεψε την παράσταση όχι για το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας που έχει, αλλά για την υπέροχη φωνή με την οποία τραγούδησε το Voila (τη γαλλική συμμετοχή στη Eurovision του 2021), αλλά και το τραγούδι-σήμα κατατεθέν της παιδικής ταινίας Frozen, Let it go.

Οι τενόροι τραγούδησαν γνωστές σε όλους μελωδίες της όπερας και την ίδια ώρα, ο δίχως άνω άκρα Ελβετός δάσκαλος της μουσικής και διευθυντής του κρατικού ωδείου της Γενεύης, εντυπωσίαζε τους πάντες παίζοντας (!) μοναδικά με τον αυλό του.

Το σόου που κράτησε κάτι παραπάνω από 2,5 ώρες (μαζί με το ημίωρο ancore) περιελάμβανε από κομμάτια της οικογένειας Στράους και μουσική από ταινίες διασκευασμένα από τον Rieu μέχρι… ροκ-εντ-ρολ (Tutti Frutti), Ζορμπά (για το φινάλε) μέχρι και τα… Παιδιά του Πειραιά με τον χιουμορίστα (Ολυμπιακάκια) της εξέδρας να ψιθυρίζει στην παρέα του «έτσι, μέσα στο σπιτάκι σας» επειδή το πασίγνωστο άσμα του Μάνου Χατζιδάκι που τραγούδησε (και) η Μελίνα Μερκούρη, παίχθηκε στο... καταπράσινο ΟΑΚΑ, που ως γνωστόν εδώ και δύο χρόνια ανήκει στην ΚΑΕ Παναθηναϊκός.

REVIEWS