Πρώτες εκτελέσεις, αναθέσεις, μεγάλα ονόματα, επέτειοι και αφιερώματα
Μια χρονιά γεμάτη συν-κινήσεις υπόσχεται το νέο πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Εντάσσοντας την κίνηση αλλά και τον λόγο στην ερμηνεία των μεγάλων έργων της παγκόσμιας μουσικής φιλολογίας, η ερχόμενη καλλιτεχνική περίοδος καινοτομεί ανοίγοντας τον δρόμο σε εναλλακτικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις. Συνθέτες που άνοιξαν νέους δρόμους (όπως ο Μπετόβεν με την Τρίτη του Συμφωνία «Ηρωική»), μαζί με δημιουργούς που αναγνώριζε το κατεστημένο της εποχής τους (όπως ο Μπρούκνερ με την Τέταρτη Συμφωνία του «Ρομαντική»).
Ποιητικός λόγος που αποδίδεται από αναγνωρισμένους ηθοποιούς όπως ο Δημήτρης Καταλειφός κι ο Δημήτρης Τάρλοου, έργα-σταθμοί του λυρικού ρεπερτορίου όπως ο Μαγικός Αυλός του Μότσαρτ και της θρησκευτικής μουσικής όπως τα Κατά Ματθαίον Πάθη του Μπαχ παρουσιάζονται ημισκηνοθετημένα με κίνηση.
Παράλληλα, Α’ Εκτελέσεις, αναθέσεις, μεγάλα ονόματα, επέτειοι, αφιερώματα κι ένα πάντα ευρύ εκπαιδευτικό-κοινωνικό έργο προοιωνίζουν ένα πρόγραμμα άκρως ενδιαφέρον που ανοίγεται στο ευρύτατο δυνατό φιλόμουσο κοινό- μετά και την τεράστια επιτυχία της σειράς παραστάσεων Ταξίδι στο κέντρο της μουσικής που συνεχίζεται και κατά το επίσης επετειακό των 80 χρόνων της Ορχήστρας 2023-2024.
HIGHLIGHTS
Η επόμενη χρονιά έχει το γενικό μότο ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ. Είναι μια καλλιτεχνική περίοδος που ερευνά εναλλακτικές μορφές παρουσίασης των συμφωνικών προγραμμάτων: ημισκηνοθετημένα, με κίνηση, με τη συμμετοχή του λόγου ή της εικόνας.
ΜΕΓΑΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ
Στο πρόγραμμα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου ξεχωρίζουν οι σπουδαίοι πιανίστες. Ξεκινώντας με έναν από τους επιφανέστερους εκπροσώπους της ρωσικής πιανιστικής σχολής, τον Αντρέι Γκαβρίλοφ (20 Οκτωβρίου). Θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο (αριστερό χέρι) του Μωρίς Ραβέλ και το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Προκόφιεφ υπό τον Ματίας Φορέμνυ.
Ο εντυπωσιακού εύρους ρεπερτορίου Αμερικανός πιανίστας Κίριλ Γκέρσταϊν αναμετριέται με το περίφημο Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ (3 Νοεμβρίου). Διευθύνει ο νικητής στον διεθνή διαγωνισμό Μάλερ μαέστρος Φίνεγκαν Ντάουνι Ντήαρ.
Επιστρέφουν δύο καλλιτέχνες που ενθουσίασαν με τις εμφανίσεις τους κατά την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο. Ο βιρτουόζος Μιχαήλ Πλετνιόφ (5 Ιανουαρίου) για να ερμηνεύσει δύο δημιουργίες με άρωμα Μεγάλης Βιέννης. Το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Γιόζεφ Χάυντν και το 24ο Κοντσέρτο του Μότσαρτ. Κι ο Φιλίπ Ωγκέν, ο οποίος διευθύνει.
Η Ελισό Βιρσαλάτζε (19 Ιανουαρίου) που σύμφωνα με τον Σβιατοσλάβ Ρίχτερ είναι ιδανική ερμηνεύτρια του Σούμαν, κάνει τη δική της ανάγνωση στο Κοντσέρτο του Σούμαν για πιάνο και ορχήστρα υπό την ανερχόμενη αρχιμουσικό από τη Λιθουανία, Ιζαμπέλ Γιανκαουσκάιτε.
Ο κορυφαίος Αμερικανός βαρύτονος Τόμας Χάμπσον (8 Μαρτίου) ερμηνεύει επιλογή από τη συλλογή τραγουδιών «Το μαγικό κόρνο του αγοριού» του Γκούσταβ Μάλερ. Την ίδια βραδιά, δύο ταλαντούχοι νέοι μουσικοί της ΚΟΑ, ο βιολοντσελίστας Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν και ο βιολίστας Ηλίας Λιβιεράτος ερμηνεύουν τον οραματιστή Δον Κιχώτη και τον πιστό υπηρέτη του, Σάντσο Πάνθα στο συμφωνικό ποίημα «Δον Κιχώτης» του Ρίχαρντ Στράους. Προηγείται ο Δημήτηρς Τάρλοου ο οποίος θα παρουσιάσει ένα σύντομο κείμενο συνοψίζοντας την ουσία και τις αξίες του πρώτου μυθιστορήματος του κόσμου.
Μεταξύ των κορυφαίων μαέστρων ο Φιλανδός Χάνου Λίντου κι ο Κρίστοφ Έσενμπαχ που διευθύνει τη μεγαλειώδη, γεμάτη συναισθηματικές εναλλαγές Δεύτερη Συμφωνία του Μάλερ με ερμηνεύτριες την Μυρτώ Παπαθανασίου και την Νεφέλη Κωτσέλη (11 Απριλίου).
ΕΠΕΤΕΙΟΙ
- 70 χρόνια από τη δημιουργία του Συλλόγου «Οι φίλοι της Μουσικής» (19 Νοεμβρίου) Μια πανηγυρική συναυλία όπου θα ερμηνευτεί η Τρίτη Συμφωνία του Μπετόβεν υπό τον διάσημο Φιλανδό αρχιμουσικό Χάνου Λίντου. Σολίστ στο Κοντσέρτο για Βιολί του Σιμπέλιους ο ανερχόμενος Σουηδός βιολονίστας Ντάνιελ Λοζάκοβιτς.
- 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιταλού συνθέτη Γκέργκι Λίγκετι (24 Νοεμβρίου). Θα παρουσιαστεί το ατμοσφαιρικά απόκοσμο Lontano και έργα που εμπνέονται από την ουγγρική μουσική παράδοση)
- 200 χρόνια από τη γέννηση του αυστριακού Άντον Μπρούκνερ (1 Δεκεμβρίου). Ο Κορνέλιους Μάιστερ διευθύνει την δημοφιλή Τέταρτη Συμφωνία του.
- 200 χρόνια από τη γέννηση του Τσέχου Μπέντριχ Σμέτανα (2 Φεβρουαρίου) Ερμηνεύονται Τρία Συμφωνικά Ποιήματα «Από την Πατρίδα μου». Το opus magnum του πατέρα της τσέχικης μουσικής.
- 200 χρόνια από τη γέννηση του Γάλλου συνθέτη Εντουάρντ Λαλό(01 Μαρτίου). Παρουσιάζεται η διάσημη ισπανική συμφωνία για βιολί κι ορχήστρα.
- 65 χρόνια διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας - Ταϊλάνδης (31 Μαΐου). Ο διεθνώς αναγνωρισμένος σαξοφωνίστας Θεόδωρος Κερκέζος ερμηνεύει το Κοντσέρτο για άλτο σαξόφωνο κι ορχήστρα του σπουδαιότερου εν ζωή Ταϊλανδού συνθέτη Ναρονγκρίτ Νταμαμπούτρα- σε Α’ Εκτέλεση από την ΚΟΑ.
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
10 ταινίες-10 δεκαετίες-10 Όσκαρ: Ο γνωστός κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης παρουσιάζει κι ο κορυφαίος μαέστρος κινηματογραφικής μουσικής Φρανκ Στρόμπελ διευθύνει μία βραδιά με 10 συνθέσεις ταινιών που βραβεύτηκαν με Όσκαρ.
Μπετόβεν…μόνο: Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης ερμηνεύει το Αυτοκρατορικό Κοντσέρτο του Μπετόβεν.
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Μία ακόμα καινοτομία της ερχόμενης καλλιτεχνικής περιόδου είναι ότι εντάσσεται η κίνηση στην καθιερωμένη συμφωνική παρουσίαση έργων οπερατικών με δύο ημισκηνοθετημένες παραγωγές, οι οποίες ως βασικό τους στοιχείο έχουν την κίνηση: πρόκειται για τον Μαγικό Αυλό που θα παρουσιάσουμε τα Χριστούγεννα και Τα Κατά Ματθαίον Πάθη το Πάσχα.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ – Α’ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ
Ο Άλκης Μπαλτάς υπογράφει και διευθύνει δύο νέα έργα (10 Νοεμβρίου). Την «Απώλεια» σε παραγγελία της ΚΟΑ -σύνθεση για σόλο βιολοντσέλο και ορχήστρα εγχόρδων, και την δημιουργία «Την Πόρτα Ανοίγω το Βράδυ». Με τον Δημήτρη Καταλειφό να διαβάζει το ομώνυμο ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη.
Την ίδια βραδιά ο Κορυφαίος A΄ στα Κλαρινέτα της ΚΟΑ Σπύρος Μουρίκης είναι σολίστ στο Κοντσέρτο για Κλαρινέτο και Ορχήστρα Latin American Chronicles.
Σε Α΄ Εκτέλεση παρουσιάζεται το Requiem για σοπράνο, ανδρική χορωδία κι ορχήστρα εγχόρδων (29 Μαρτίου) του Γιώργου Κουμεντάκη- σύνθεση εμπνευσμένη από το ποίημα «Λάζαρος» του Δημήτρη Καπετανάκη.
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Μεταξύ των παραγωγών με προσέλευση κοινού που ομολογώ ξεπέρασε τις προσδοκίες μου κατά τις δύο προηγούμενες καλλιτεχνικές περιόδους είναι οι ιδιαίτερες συναυλίες/παραστάσεις της σειράς Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής που μετρά ήδη 4 παραγωγές. Φέτος, συνεχίζουμε με δύο συναυλίες: η πρώτη είναι αφιερωμένη στην Ουβερτούρα ( 16 Φεβρουαρίου) κι η δεύτερη στη Μουσική Μπαλέτου (5 Απριλίου) -πάντα με παρουσιαστές την ιστορικό Μαρία Ευθυμίου και τον συνθέτη Χρίστο Παπαγεωργίου σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάκου.
ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΑΥΡΙΟ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Και κατά την επερχόμενη καλλιτεχνική περίοδο συνεχίζονται, ο επιτυχημένος κύκλος μουσικής δωματίου «Περίπατοι στα Μουσεία», η συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ με διδασκαλία από μουσικούς της ΚΟΑ, ο θεσμός των εισαγωγικών ομιλιών, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Δικαίωμα στη Μουσική, το Εργαστήριο Χάλκινων Πνευστών και Κρουστών, η Ακαδημία Νέων Μουσικών, οι ανοιχτές δοκιμές κι οι εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχολεία της Αττικής.
Επιπλέον, πραγματοποιείται Διαγωνισμός για Νέους Μαέστρους οι οποίοι θα κληθούν να διευθύνουν την ΚΟΑ και το 2024 θα ξεκινήσει να υλοποιείται το Πιλοτικό Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής στις Σπέτσες στο πλαίσιο του οποίου νέοι μαέστροι και νέοι συνθέτες θα εργαστούν πάνω σε νέα και εμβληματικά έργα του σύγχρονου και του κλασικού ρεπερτορίου συμπράττοντας με κορυφαίους συναδέλφους τους.
Ο λόγος του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, Λουκά Καρυτινού:
Αγαπητές φίλες και φίλοι,
Έχετε μπροστά σας τον προγραμματισμό της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών για την καλλιτεχνική περίοδο 2023-2024, που ελπίζω και εύχομαι να είναι το ίδιο επιτυχημένος όπως εκείνης που μόλις ολοκληρώθηκε.
Πριν ξεκινήσω τον μικρό απολογισμό των πεπραγμένων μας και προχωρήσω με το νέο πρόγραμμα, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά και ολόθερμα την Υπουργό Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη για την αδιάλειπτη υποστήριξή της προς την Ορχήστρα μας, το Ε.Τ.Ο.Σ. με τον Πρόεδρό του κ. Λίνο Σισιλιάνο και τους εργαζόμενους στην Κ.Ο.Α. (Καλλιτεχνικό και Διοικητικό προσωπικό) για την άψογη συνεργασία μας και εσάς τους πολυπληθείς συμπαραστάτες και φίλους της Συμφωνικής Μουσικής.
Βασικός σκοπός μας εφέτος, όπως το λέει και η προμετωπίδα μας, είναι η «ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΗ». Η συγκίνηση είναι το ζητούμενο για ένα έργο Τέχνης. Αν κατορθώσουμε να σας συγκινήσουμε με την Μουσική μας, θα έχουμε πετύχει το στόχο μας και θα νοιώσουμε δικαιωμένοι για τους κόπους που καταβάλουμε για ένα άρτιο και συγκινησιακά φορτισμένο αποτέλεσμα.
Όμως η «ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΗ» που σας υποσχόμαστε δεν θα προέλθει μόνο από την μουσική απόδοση των έργων, αλλά και από δύο νέες μορφές συναυλιών που ετοιμάσαμε. Τις συναυλίες που θα κινηθούν με άξονα την Ποίηση και εκείνες που αφορούν στην Όπερα και το Ορατόριο, που θα χάσουν την στατική συμφωνική μορφή τους και θα παρουσιαστούν με κίνηση, ημισκηνοθετημένες.
Το ρεπερτόριό μας περιλαμβάνει έργα δημοφιλή, έργα λιγότερο γνωστά με τα οποία όμως πρέπει να εξοικειωνόμαστε και έργα σε Α’ εκτέλεση.
Ελπίζουμε να κινηθείτε μαζί μας και να συγκινηθείτε.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Η καλλιτεχνική περίοδος που αφήνουμε πίσω μας ήταν μία από τις πιο γόνιμες κι ουσιαστικά η πρώτη σε συνθήκες κανονικότητας μετά την πανδημία. Η χρονιά μας κλείνει με εντυπωσιακή προσέλευση θεατών σε όλες τις συναυλίες, πολλές από τις οποίες ήταν sold out. Από αυτές, οι τέσσερεις ανήκαν στον ιδιαίτερο κύκλο παραστάσεων «Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής». Και πρέπει να πω ότι η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού που μας οδήγησε σε διπλές συναυλίες ξεπέρασε τις προσδοκίες μας επιβεβαιώνοντας την πεποίθησή μου ότι η συμφωνική μουσική μπορεί και οφείλει να απευθύνεται σε όλους και να μην περιορίζεται σε μια πνευματική ελίτ. Η υψηλή προσέλευση και κυρίως ο ενθουσιασμός του θεατών, μας έπεισε ότι αυτό το Ταξίδι τελικά, έφερε περισσότερους ανθρώπους κοντά σε ό,τι εγώ αποκαλώ κέντρο της μουσικής, δηλαδή, στη χαρά και την ανάταση που αντλούμε από τα μεγάλα έργα.
Μέσα σε αυτή τη χρονιά ζήσαμε συγκλονιστικές στιγμές όπως συνέβη στη συναυλία του Νικολάι Λουγκάνσκι. Συμπράξαμε με παγκοσμίως κορυφαία ονόματα όπως ο Βαντίμ Ρέπιν, ο Ίβο Πογκορέλιτς, ο Ντάνιελ Χόουπ, η Τσέλια Κoστέα, o Μιχαήλ Πλετνιόφ, η Λιζ Ντάβιντσεν κι ο Κρίστοφ Έσενμπαχ.
Ανοίξαμε νέους δρόμους επικοινωνίας με το κοινό μας όπως η σειρά Podcast «Συμφωνική Μουσική Ιστορίες» μία συμπαραγωγή με το lifo.gr Podcasts , τον ιστότοπο με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα σε επιμέλεια-παρουσίαση της Ματούλας Κουστένη. Η Ματούλα Κουστένη, με αφορμή τα μεγάλα έργα που ερμηνεύει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αναζητά τις ιστορίες πίσω από τη δημιουργία τους. Μία σειρά που θα συνεχιστεί και κατά την ερχόμενη καλλιτεχνική περίοδο.
Εορτάσαμε την πρώτη συναυλία μας ως Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στις 3 Φεβρουαρίου με την Επετειακή Συναυλία της οποίας προηγήθηκε 10λεπτο αφιέρωμα σε σημαντικές στιγμές και δράσεις της Ορχήστρας.
Στο πέρασμα του χρόνου, έχουμε αποδείξει ότι βρισκόμαστε κοντά στους λιγότερο ευνοημένους συνανθρώπους μας. Έτσι, και φέτος πραγματοποιήσαμε συναυλίες με κοινωνικό πρόσημο όπως η συναυλία υπό τον Κρίστοφ Έσενμπαχ, τα έσοδα της οποίας δόθηκαν στην Αστική μη Κερδοσκοπική Ένωση «Μαζί για το Παιδί», η συναυλία με την Μαρκέλα Χατζιάνο και την Κατερίνα Μπαρσούκοβα τα έσοδα της οποίας δόθηκαν στον Ερυθρό Σταυρό υπέρ των σεισμόπληκτων της Τουρκίας και της Συρίας αλλά κι οι συναυλίες μας με ελεύθερη είσοδο σε απομακρυσμένα νησιά όπως η Χάλκη, η Κάρπαθος, η Κάσος ή η Νίσυρος καθώς και τα εκπαιδευτικά προγράμματα στο Ηράκλειο και τα Χανιά: 30 εκπαιδευτικές δράσεις σε 30 σχολεία.
Κατά τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο ξεκίνησε σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ε.Κ.Π.Α. η διδασκαλία οργάνων συμφωνικής ορχήστρας, με στόχο την καλλιτεχνική εξειδίκευση των σπουδαστών από μέλη της Κ.Ο.Α. με την ιδιότητα του επισκέπτη καθηγητή, μέχρις ότου η πολιτεία ρυθμίσει οριστικά το θέμα της ανώτατης μουσικής εκπαίδευσης.
Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτικές δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Δικαίωμα στη Μουσική», υποδεχτήκαμε σχολεία στο πλαίσιο των «Ανοιχτών Δοκιμών», του «Εργαστηρίου Χάλκινων Πνευστών», της «Ακαδημία Νέων Μουσικών», του «Διαρκούς Σεμιναρίου Μουσικής Δωματίου» και βέβαια συνεχίστηκαν οι Εισαγωγικές Ομιλίες τις οποίες μόνο κατά την περυσινή καλλιτεχνική περίοδο παρακολούθησαν 3000 ακροατές.
ΤΡΕΧΟΝΤΑ
Το πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου 2023-2024 παρουσιάζεται στον απόηχο των 2 sold out συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Ηρώδειο. Αναφέρομαι στο Ρέκβιεμ του Τζουζέπε Βέρντι που ερμηνεύσαμε με την Κ.Ο.Α. – συναυλία αφιέρωμα στη θρυλική Μαρία Κάλλας- και στη συναυλία του σούπερ σταρ του πιάνου Λανγκ Λανγκ που διηύθυνε ο Κρίστοφ Έσενμπαχ και πραγματοποιήθηκε και χάρη στην υποστήριξη της Τράπεζας Πειραιώς η οποία ήταν Χρυσός Χορηγός της.
Τον περασμένο Ιούνιο πραγματοποιήσαμε, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, για μια ακόμα χρονιά, τρεις συναυλίες (στο Ηράκλειο, το Ρέθυμνο και τα Χανιά) συμπράττοντας με νεαρούς μουσικούς από τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης Δήμου Ηρακλείου σε ένα γκαλά όπερας τιμή στη σπουδαία Μαρία Κάλλας.
Το κλείσιμο της επετειακής μας χρονιάς θα μας βρει με δύο ακόμα πρωτοβουλίες που για εμάς έχουν ειδικό συναισθηματικό βάρος. Ένα ντοκιμαντέρ που ιχνηλατεί την ιστορία της ΚΟΑ, και σε μορφή εντύπου, οι αναμνήσεις από τις συναυλίες της Ορχήστρας μας του συνθέτη, διευθυντή των Μουσικών Σχολών του Ωδείου Αθηνών, Φίλιππου Τσαλαχούρη.
Παράλληλα, κομβικές στιγμές αλλά κι ιστορίες από τη ζωή μουσικών μας θα δουν το διαδικτυακό φως της δημοσιότητας επιτρέποντας στο κοινό μια μικρή γεύση της καθημερινότητάς και του κόσμου της ορχήστρας μας.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2023-2024
ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Η επόμενη χρονιά έχει το γενικό μότο ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ. Είναι μια καλλιτεχνική περίοδος που ερευνά εναλλακτικές μορφές παρουσίασης των συμφωνικών προγραμμάτων. Με κίνηση, με τη συμμετοχή του λόγου ή της εικόνας.
Μεγάλα ονόματα
Στο πρόγραμμα της νέας καλλιτεχνικής περιόδου καταρχήν ξεχωρίζουν οι σπουδαίοι πιανίστες. Στις 20 Οκτωβρίου, η καλλιτεχνική περίοδος ξεκινά με έναν από τους επιφανέστερους εκπροσώπους της ρωσικής πιανιστικής σχολής, τον Αντρέι Γκαβρίλοφ. Πρόκειται να ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο (αριστερό χέρι) του Μωρίς Ραβέλ και το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Προκόφιεφ υπό τον Ματίας Φορέμνυ.
Ο Αμερικανός πιανίστας Κίριλ Γκέρσταϊν συμπράττει μαζί μας στις 3 Νοεμβρίου. Ερμηνευτής με εντυπωσιακό εύρος ρεπερτορίου, πρόκειται να αναμετρηθεί με το περιώνυμο Δεύτερο Κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Την βραδιά διευθύνει ο νικητής στον διεθνή διαγωνισμό Μάλερ μαέστρος Φίνεγκαν Ντάουνι Ντήαρ.
Μετά από έναν χρόνο, επιστρέφουν κοντά μας δύο καλλιτέχνες που ενθουσίασαν με τις εμφανίσεις τους την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο. Ο βιρτουόζος Μιχαήλ Πλετνιόφ θα βρίσκεται κοντά μας στις 5 Ιανουαρίου για να ερμηνεύσει δύο δημιουργίες με άρωμα Μεγάλης Βιέννης. Το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Γιόζεφ Χάυντν και το 24ο Κοντσέρτο του Μότσαρτ. Διευθύνει ο Φιλίπ Ωγκέν.
Στις 19 Ιανουαρίου, η Ελισό Βιρσαλάτζε που σύμφωνα με τον Σβιατοσλάβ Ρίχτερ είναι ιδανική ερμηνεύτρια του Σούμαν, θα μας χαρίσει τη δική της ανάγνωση στο Κοντσέρτο του για πιάνο και ορχήστρα υπό την ανερχόμενη αρχιμουσικό από τη Λιθουανία, Ιζαμπέλ Γιανκαουσκάιτε.
Ο κορυφαίος Αμερικανός βαρύτονος Τόμας Χάμπσον θα βρίσκεται κοντά μας στις 8 Μαρτίου για να ερμηνεύσει επιλογή από τη συλλογή τραγουδιών «Το μαγικό κόρνο του αγοριού» του Γκούσταβ Μάλερ. Στην ίδια βραδιά, δύο ταλαντούχοι νέοι μουσικοί της Ορχήστρας μας, ο βιολοντσελίστας Τιμόθεος Γαβριηλίδης-Πέτριν και ο βιολίστας Ηλίας Λιβιεράτος ερμηνεύουν τον οραματιστή Δον Κιχώτη και τον πιστό υπηρέτη του, Σάντσο Πάνθα στο συμφωνικό ποίημα «Δον Κιχώτης» του Ρίχαρντ Στράους. Ο Δημήτηρς Τάρλοου θα παρουσιάσει ένα σύντομο κείμενο συνοψίζοντας την ουσία και τις αξίες του πρώτου μυθιστορήματος του κόσμου.
Στις 11 Απριλίου, υποδεχόμαστε και πάλι κοντά μας τον θρυλικό αρχιμουσικό Κρίστοφ Έσενμπαχ σε μια συναυλία της οποίας μέρος των εσόδων θα διατεθεί για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Διευθύνει τη Δεύτερη Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ με σολίστ τις Μυρτώ Παπαθανασίου και Νεφέλη Κωτσέλη.
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Τα τελευταία χρόνια έχουμε αποδείξει ότι μας ενδιαφέρουν οι εναλλακτικοί, περισσότερο σύγχρονοι τρόποι παρουσίασης της συμφωνικής μουσικής. Φέτος, στις δύο εορταστικές συναυλίες μας των Χριστουγέννων και του Πάσχα, εντάσσουμε την κίνηση στη μουσική και παρουσιάζουμε ημισκηνοθετημένα δύο διαχρονικά αριστουργήματα. Στις 22 Δεκεμβρίου, τον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ με τη συμμετοχή πλειάδας γνωστών ερμηνευτών υπό τη μπαγκέτα της δραστήριας αρχιμουσικού Κάτιας Μολφέση σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη.
Στις 30 Απριλίου, παρουσιάζουμε το διάσημο ορατόριο του Μπαχ «Κατά Ματθαίον πάθη» σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Ζέκε. Σε αυτή τη συναυλία, θα επιχειρήσουμε να ξεδιπλώσουμε μια διαφορετική διάσταση του έργου εντάσσοντας την κίνηση στην καθιερωμένη συναυλιακή παρουσίαση.
Μεταξύ των εορταστικών μας συναυλιών το καθιερωμένο πρωτοχρονιάτικο γκαλά. Ένα αυθεντικό παριζιάνικο ρεβεγιόν με διακριτικό αέρα Ισπανίας. Συνθέτες αντιπροσωπευτικοί της γαλλικής όπερας ερμηνευμένοι από πλειάδα λυρικών καλλιτεχνών υπό τον Μύρωνα Μιχαηλίδη.
ΕΠΕΤΕΙΟΙ
70 Χρόνια του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής»
Το 1953, δηλαδή 70 χρόνια πριν, ιδρύθηκε ο Σύλλογος «Οι Φίλοι της Μουσικής» που μεταξύ άλλων έχει προσφέρει στη χώρα μας το Μέγαρο Μουσικής, όπου από το 1991 παρουσιάζουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα τις συμφωνικές μας συναυλίες και πλέον είμαστε η resident ορχήστρα του. Ακριβώς επειδή μας συνδέουν πολλά λοιπόν, γιορτάζουμε τα 70ά γενέθλια του Συλλόγου στις 19 Νοεμβρίου με μια πανηγυρική συναυλία τα έσοδα της οποίας θα δοθούν για τη στήριξη του προγράμματος υποτροφιών του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής».
Ο ραγδαία ανερχόμενος βιολιστής Ντάνιελ Λοζάκοβιτς ερμηνεύει το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για βιολί του Σιμπέλιους, ενώ ο διάσημος Φινλανδός μαέστρος Χάνου Λίντου, ηγείται της μεγαλειώδους Ηρωικής Συμφωνίας του Μπετόβεν.
100 Χρόνια από τη γέννηση του Λίγκετι
Το 2023 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του ουγγρικής καταγωγής συνθέτη Γκιέργκι Λίγκετι που πολλοί έχουν χαρακτηρίσει ως έναν από τους επιδραστικότερους συνθέτες του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα. Στις 24 Νοεμβρίου. Ερμηνεύουμε το ατμοσφαιρικά απόκοσμο Lontano, μαζί με έργα που εμπνέονται από την ουγγρική μουσική παράδοση. Ο Εξάρχων της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, Ρόμαν Σίμοβιτς, αναμετράται με το Δεύτερο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Μπέλα Μπάρτοκ, ενώ θα ακουστούν, επίσης, η σουίτα «Χάρι Γιάνος» του Ζόλταν Κόνταϊ και δύο από τους διάσημους Ουγγρικούς Χορούς του Γιοχάνες Μπραμς. Στο πόντιουμ ο Στέφαν Άσμπερι.
200 Χρόνια από τη Γέννηση του Μπρούκνερ
Την 1η Δεκεμβρίου, σε μια συναυλία γεμάτη ρομαντισμό τιμάμε τα 200 χρόνια από τη γέννηση του Άντον Μπρούκνερ. Ο Γερμανός μαέστρος Κορνέλιους Μάιστερ, μουσικός διευθυντής της Κρατικής Όπερας και Ορχήστρας της Στουτγάρδης οδηγεί την Ορχήστρα μας στη δημοφιλή Τέταρτη Συμφωνία του αυστριακού συνθέτη, ενώ η χαρισματική πιανίστα Αλεξία Μουζά αναμετράται με το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Τσαϊκόφσκυ.
200 Χρόνια από τη Γέννηση του Σμέτανα
Ο «πατέρας» της τσεχικής μουσικής Μπέτριχ Σμέτανα θα γινόταν το 2024 διακοσίων ετών κι εμείς γιορτάζουμε αυτή τη σημαντική επέτειο στις 2 Φεβρουαρίου ερμηνεύοντας τρία συμφωνικά ποιήματα από την «Πατρίδα μου» το opus magnum του συνθέτη. Ο αρχιμουσικός Βύρων Φιδετζής θα μας ταξιδέψει Στις Όχθες του Μολδάβα, ενώ δύο ανερχόμενα αστέρια της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, ο Καναδοαμερικανός βιολονίστας Τίμοθυ Τσούι και ο Νοτιοκορεάτης βιολοντσελίστας Τζαεμίν Χαν ερμηνεύουν το Διπλό Κοντσέρτο για βιολί, βιολοντσέλο και ορχήστρα του Γιοχάνες Μπραμς. Η βραδιά ανοίγει με την εισαγωγή κοντσέρτου «Οθέλλος» του Αντονίν Ντβόρζακ.
200 Χρόνια από τη Γέννηση του Εντουάρ Λαλό
Την 1η Μαρτίου, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή του, ερμηνεύουμε το διασημότερο έργο του Γάλλου συνθέτη Εντουάρ Λαλό, την Ισπανική συμφωνία για βιολί και ορχήστρα. Σολίστ, η διακεκριμένη βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου-Μάτσκε. Ακόμη, ο αναγνωρισμένος πιανίστας Χάρης Δημαράς ερμηνεύει την εμπνευσμένη από την τζαζ Γαλάζια ραψωδία του Τζορτζ Γκέρσουιν. Ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης, διευθύνει, επίσης, το μυστηριώδες «Αναπάντητο ερώτημα» του πρωτοπόρου Τσαρλς Άιβς και την εξπρεσιονιστικά παθιασμένη Νύχτα εξαΰλωσης του Άρνολντ Σαίνμπεργκ.
75 χρόνια από το θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα
Το φετινό αφιέρωμά μας στο ελληνικό κοντσέρτο για πιάνο συμπίπτει με την επέτειο των 75 χρόνων από τον θάνατο του Νίκου Σκαλκώτα. Ο Μάριος Παντελιάδης ερμηνεύει στις 10 Μαΐου το Κοντσερτίνο για πιάνο του μοντερνιστή συνθέτη, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητα της γραφής του.
65 χρόνια διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Ταϊλάνδης
Το 2024 σηματοδοτεί τη συμπλήρωση 65 χρόνων διπλωματικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Ταϊλάνδης. Θα ακουστούν δύο δημιουργίες Ελλήνων συνθετών, η περίφημη Γιορτή του Γεώργιου Λαμπελέτ και το Individum του ακμαίου συνθέτη Ελευθέριου Βενιάδη. Η διαπρεπής πιανίστα Θεδοσία Ντόκου επιστρέφει στις 31 Μαΐου ερμηνεύοντας το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Προκόφιεφ υπό τη μουσική διεύθυνση του γνωστού στο αθηναϊκό κοινό αρχιμουσικού Μισέλ Τιλκέν.
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
10 ταινίες – 10 δεκαετίες – 10 Όσκαρ
Ποιος δεν αγαπά τη σύζευξη των τεχνών; Στις 8 Δεκεμβρίου, σε ένα crossover, παρουσιάζουμε συνθέσεις από ταινίες που βραβεύτηκαν από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου. Δέκα ταινίες των οποίων η μουσική έχει μείνει στην ιστορία και χρονολογούνται από τα τέλη της δεκαετίας του ’30 μέχρι σήμερα. Την επιμέλεια και παρουσίαση της βραδιάς αναλαμβάνει ο γνωστός κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Ζουμπουλάκης και διευθύνει o παγκοσμίως κορυφαίος μαέστρος κινηματογραφικής μουσικής, Φρανκ Στρόμπελ.
Μπετόβεν…μόνο
Στη συναυλία της 15ης Δεκεμβρίου, το πρόγραμμα αποτελείται αποκλειστικά από έργα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν. Ο διεθνώς αναγνωρισμένος πιανίστας Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης θα παρουσιάσει το «Αυτοκρατορικό» Κοντσέρτο για πιάνο, ενώ ο Ισραηλινός Γιόαβ Τάλμι ηγείται της εκτέλεσης της εισαγωγής «Έγκμοντ» και της Έβδομης Συμφωνίας.
Το ελληνικό κοντσέρτο για πιάνο
Στις 10 Μαΐου, διοργανώνουμε συναυλία-αφιέρωμα στο ελληνικό κοντσέρτο για πιάνο, το οποίο αξίζει να γνωρίσουμε καλύτερα. Η Έφη Αγραφιώτου αναμετράται με το δεξιοτεχνικό Κοντσέρτο για πιάνο της Ρένας Κυριακού. Σε α’ εκτέλεση θα παρουσιαστεί, ακόμη, το Κοντσέρτο του Χάρη Βρόντου από τον πιανίστα και συνθέτη Θάνο Μαργέτη.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ – Α’ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ
Αναπόσπαστο κομμάτι του έργου μας είναι η έμπρακτη στήριξη στους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες. Και κατά την προσεχή καλλιτεχνική περίοδο παρουσιάζουμε έργα σε α’ εκτέλεση. Όπως κάθε χρόνο, μεταξύ αυτών και μια δική μας ανάθεση. Στις 10 Νοεμβρίου, σε μια βραδιά που συνδιαλέγονται δύο τέχνες, η μουσική και η ποίηση, θα παρουσιαστεί σε α’ εκτέλεση το έργο «Την πόρτα ανοίγω το βράδυ» για έγχορδα, βασισμένο στην μελωδία του ομώνυμου τραγουδιού του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη. Το ποίημα θα διαβάσει ο Δημήτρης Καταλειφός. Ακολουθεί ένα έργο-ανάθεση της ΚΟΑ, η «Απώλεια» για σόλο βιολοντσέλο και ορχήστρα εγχόρδων του Άλκη Μπαλτά, ο οποίος αναλαμβάνει και τη μουσική διεύθυνση της συναυλίας. Η σύνθεση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του βιολοντσελίστα Ρένου Μπαλτά, ενώ θα έχει σολίστ τον δικό μας Αστέριο Πούφτη.
Στις 13 Ιανουαρίου, ερμηνεύουμε το έργο «Υπνερωτομαχία Πολύφημου» του πιανίστα και συνθέτη Θάνου Μαργέτη, το οποίο συνομιλεί με την ελληνική μυθολογία.
Στις 29 Μαρτίου, στη δεύτερη συναυλία της καλλιτεχνικής περιόδου στην οποία εντάσσεται ο ποιητικός λόγος, παρουσιάζουμε το έργο για συμφωνική ορχήστρα «Γανυμήδης» της βραβευμένης συνθέτριας Λίνας Τόνια. Στην ίδια συναυλία, ερμηνεύουμε για πρώτη φορά το Requiem για σοπράνο, ανδρική χορωδία, και ορχήστρα δωματίου του συνθέτη και Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργου Κουμεντάκη. Μια σύνθεση εμπνευσμένη από το ποίημα «Λάζαρος» του Δημήτρη Καπετανάκη.
Στο αφιέρωμά μας στο ελληνικό κοντσέρτο για πιάνο, στις 10 Μαΐου, θα ακουστεί για πρώτη φορά το κοντσέρτο του Χάρη Βρόντου σε μουσική διεύθυνση της Φαίδρας Γιαννέλου.
Στις 31 Μαΐου, στην τελευταία συναυλία της καλλιτεχνικής περιόδου, ερμηνεύουμε μαζί με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Θεόδωρο Κερκέζο το Κοντσέρτο για άλτο σαξόφωνο και ορχήστρα του σπουδαιότερου εν ζωή Ταϊλανδού συνθέτη, Ναρονγκρίτ Νταμαμπούτρα. Ακόμη, παρουσιάζουμε το πρόσφατα γραμμένο Individum του Ελευθέριου Βενιάδη.
Κι επειδή ποτέ δεν επαναπαυόμαστε και πάντα μας απασχολεί η διεύρυνση του ρεπερτορίου μας, φέτος ερμηνεύουμε τέσσερα σύγχρονα έργα διαφορετικών επιρροών και παραδόσεων για πρώτη φορά στην ιστορία μας.
Ο Κορυφαίος Α’ στα κλαρινέτα μας, Σπύρος Μουρίκης, στις 10 Νοεμβρίου είναι σολίστ στο Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα Latin American Chronicles του Αργεντίνου Ντάνιελ Φρέιμπεργκ. Δημιουργία που συνταιριάζει την αυτοσχεδιαστική διάθεση της τζαζ, τον αισθησιασμό της μουσικής λάτιν και τον πλούσιο συμφωνικό ήχο.
Στις 12 Ιανουαρίου, συμπράττουμε με τον Αμερικανό Μαρκ Σαμπάχ, σόλο βιόλα της Εθνικής Ορχήστρας του Βελγίου στο Ποτπουρί για βιόλα και ορχήστρα του Αυστριακού Γιόχαν Νέπομουκ Χούμελ. Διευθύνει, ο πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας, Στέφανος Τσιαλής.
Στις 29 Μαρτίου, υποδεχόμαστε τους διακεκριμένους σολίστ Παναγιώτη Τροχόπουλο και Απόστολο Παληό στο εκρηκτικό Κοντσέρτο για δύο πιάνα και ορχήστρα του Τσέχου Μποχουσλάβ Μαρτινού. Στην ίδια συναυλία, η αναγνωρισμένη υψίφωνος Λένια Ζαχαροπούλου μαζί με την Παιδική Χορωδία Rosarte και το γυναικείο τμήμα της Χορωδίας Δήμου Αθηναίων ερμηνεύουν την Καντάτα La Damoiselle élue (Η εκλεκτή κυρία) του Κλωντ Ντεμπυσσύ που βασίζεται στο ομώνυμο ποίημα του Άγγλου ποιητή Ντάντε Γκάμπριελ Ροσέτι.
ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Μετά τη μεγάλη επιτυχία των sold out συναυλιών που δόθηκαν κατά τις δύο προηγούμενες καλλιτεχνικές περιόδους στο πλαίσιο της σειράς «Ταξίδι στο Κέντρο της Μουσικής», το ταξίδι μας στο κέντρο, δηλαδή στη χαρά της μουσικής συνεχίζεται. Έτσι, μετά τη γνωριμία με το είδος του Συμφωνικού Ποιήματος, του Κοντσέρτου, της Συμφωνίας και της Συμφωνικής Σουίτας, στις 15 Φεβρουαρίου το ταξίδι μας στέκεται στην Ουβερτούρα και στις 15 Απριλίου στη μουσική μπαλέτου. Βίντεο, ζωντανή εκτέλεση αποσπασμάτων από κομβικά, αλλά και δημοφιλή έργα, συμπληρώνονται από ιστορικές και μουσικολογικές πληροφορίες σε μια προσπάθεια τοποθέτησης των συμφωνικών ειδών στο εκάστοτε κοινωνικό, οικονομικό και βεβαίως μουσικολογικό πλαίσιο, υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια της Κατερίνας Ευαγγελάκου. Παρουσιάζουν, η δημοφιλής ιστορικός Μαρία Ευθυμίου και ο πιανίστας και συνθέτης Χρίστος Παπαγεωργίου. Διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός.
ΕΠΕΝΔΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Κατά την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο (2021 – 2022) είχαμε 6.807 ακροατές σε 51 εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, εκ των οποίων οι 26, οι μισές δηλαδή, έλαβαν χώρα εκτός Αττικής. Σε επίπεδο θεατών, οι ακροατές εκτός Αττικής αποτέλεσαν το 85% του συνόλου των ακροατών και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δράσεις κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας, αποδεικνύοντας την ανταπόκριση του κοινού σε περιοχές δύσκολα προσβάσιμες από συμφωνική ορχήστρα-αριθμοί που αναμένεται να επιβεβαιωθούν, ενδεχομένως και να αυξηθούν φέτος.
Και κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2023-2024, συνεχίζουμε και επεκτείνουμε το πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό μας έργο. Η Ακαδημία Νέων Μουσικών της Κ.Ο.Α., συνεχίζει μέσα από τις τάξεις της, να προετοιμάζει νέους ερμηνευτές για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας συμφωνικής ορχήστρας. Οι δημοφιλείς εκπαιδευτικές δράσεις «Δικαίωμα στη Μουσική», «Επι-μένοντας Αιγαίο» και Φεστιβάλ «ΜουσιΚώς» μυούν παιδιά διαφόρων ηλικιών στους ήχους, το ρεπερτόριο, αλλά και τα όργανα μιας ορχήστρας.
Ακόμα, συνεχίζονται οι Ανοιχτές Δοκιμές προσφέροντας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και μαθητές δημοτικού τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν γενικές δοκιμές με το σχολείο τους. Ενώ κι αυτή τη χρονιά, έναντι συμβολικού αντιτίμου, μαθητές μπορούν να ενταχτούν στο αγαπητό πρόγραμμα Με την Τάξη μου στην Ορχήστρα μας.
Παράλληλα, μέσα στον Απρίλιο του 2024 θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για νέους Έλληνες μαέστρους. Ανυπομονούμε να γνωρίσουμε τους νέους ταλαντούχους αρχιμουσικούς της χώρας μας και να συμπράξουμε μαζί τους στο κοντινό μέλλον.
Μετά από πρόταση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (που θα υποβληθεί στο ΠΕΠ Αττικής, και θα ξεκινήσει να υλοποιείται το 2024) «γεννιέται» το Πιλοτικό Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής στους χώρους της Αναργυρείου και Κοργιαλενείου Σχολής των Σπετσών, όπου νέοι μαέστροι και νέοι συνθέτες, μέσα σε ένα ιδιαίτερα εντατικό και απαιτητικό 15νθήμερο γεμάτο από masterclasses, ομαδικά και one-on-one εργαστήρια, θα δουλέψουν πάνω σε καινούρια αλλά και πάνω σε εμβληματικά έργα του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, θα συνεργαστούν στενά με κορυφαίους μουσικούς, αλλά και μεταξύ τους, και θα έχουν τη μοναδική δυνατότητα να ακούσουν τα έργα τους και να τα ξαναδουλέψουν από κοινού την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και φυσικά, οι νέοι μαέστροι να διευθύνουν την παλαιότερη Ορχήστρα της χώρας.
Για ένατη χρονιά, το Εργαστήριο Χάλκινων Πνευστών προσφέρει απολύτως δωρεάν, σεμινάρια για χάλκινα πνευστά όλων των επιπέδων και ηλικιών σε συνεργασία με το Ωδείο Φίλιππος Νάκας. Συνεχίζεται, επίσης, το «Διαρκές Σεμινάριο Μουσικής Δωματίου», πρωτοβουλία του βιολοντσελίστα Άγγελου Λιακάκη και του πιανίστα Τίτου Γουβέλη, που ως στόχο έχει τη μύηση νέων σπουδαστών και επαγγελματιών μουσικών στις ιδιαίτερες προκλήσεις του ρεπερτορίου της μουσικής δωματίου.
Και βέβαια, οι εξαιρετικά δημοφιλείς Εισαγωγικές Ομιλίες επιστρέφουν μαζί με τις ζωντανές εμφανίσεις, εμπλουτίζοντας το ιδιαίτερο «τελετουργικό» κάθε συναυλίας. Πρόκειται για έναν υπερδεκαετή θεσμό που έχει αγκαλιαστεί θερμά από το κοινό καθώς εμβαθύνει στην ιστορία και τη σημασία των έργων με τρόπο απλό και ανεπιτήδευτο. Συμφωνική Μουσική για Όλες και Όλους.
Κάθε χρονιά, στο Πρόγραμμά μας ξεχωριστή θέση έχουν οι Συναυλίες Μουσικής Δωματίου, των πολλών και ποικίλλων συνόλων της Ορχήστρας μας. Το ρεπερτόριό τους είναι ευρύ, τολμηρό κι ευφάνταστο. Είναι ο δικός μας τρόπος να γινόμαστε ευέλικτοι και να συναντούμε το κοινό μας σε χώρους με τους οποίους μοιραζόμαστε κοινές πολιτιστικές ευαισθησίες.
Για το 2023-2024 οι καλλιτέχνες μας θα έχουν το αθηναϊκό τους σπίτι στο φιλόξενο Crowne Plaza, το οποίο θα είναι ο Χορηγός Φιλοξενίας της Κ.Ο.Α. Είναι μεγάλη η χαρά και η ασφάλεια που μας παρέχει το κύρος αυτού του ξενοδοχείου, καθώς η φιλοξενία είναι μία μόνο από τις πολυεπίπεδες, αθέατες φροντίδες που προηγούνται των συναυλιών.
Τέλος, δεν θα μπορούσα να παραλείψω τους χορηγούς επικοινωνίας που αναδεικνύουν το έργο μας: την ΕΡΤ, τη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., τη Βουλή Τηλεόραση, τηv Lifo, το ελ culture, τον Αθήνα 984, το news247, τον Galaxy 92 και το Στο Κόκκινο 105.5.
Η νέα καμπάνια των AG Design Agency, με σύνθημα τη φράση «Συν-Κινήσεις», είναι ζωντανή και πολυδιάστατη, όπως η ίδια η μουσική. Αναδεικνύει τις «συν-κινήσεις» που αρθρώνουν τη συναρπαστική εμπειρία ακρόασης ενός συμφωνικού έργου, σαν να αποτυπώνει οπτικά τη στιγμή εκείνη που η μουσική εκτέλεση μεταμορφώνεται σε συναίσθημα.