H πραγματικά «οικολογική» περιοδεία των Coldplay

Πέτυχαν έως 50% χαμηλότερες εκπομπές Cο2 αναλαμβάνοντας σειρά εντυπωσιακών πρωτοβουλιών για λιγότερη κατανάλωση ενέργειας

BREAKING
 

Πέτυχαν έως 50% χαμηλότερες εκπομπές Cο2 αναλαμβάνοντας σειρά εντυπωσιακών πρωτοβουλιών για λιγότερη κατανάλωση ενέργειας

Ανέκαθεν οι Coldplay είχαν οικολογικές ευαισθησίες κι ενδιαφέρονταν για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Δείτε λοιπόν τι έκαναν σε όλη την περιοδεία τους που ξεκίνησε πέρυσι στις 18 Μαρτίου από την Κόστα Ρίκα και θα τους φέρει και από τα μέρη μας - επιτέλους!

Καταρχάς σχεδίασαν με τέτοιο τρόπο την περιοδεία ώστε να κάνουν κάθε φορά πιο σύντομες πτήσεις καταναλώνοντας όσο το δυνατόν λιγότερα καύσιμα. Δεσμεύτηκε μάλιστα το συγκρότημα να πληρώσει ό,τι παραπάνω χρειαστεί ώστε το αεροπλάνο τους να καταναλώνει βιώσιμα καύσιμα.

Στις συναυλίες τους τώρα, στα μεγάλα στάδια, τοποθετούσαν από την προηγούμενη ημέρα ηλιακούς συλλέκτες παντού μέσα στον χώρο (στα σκέπαστρα των κερκίδων, στη σκηνή κ.α.) ώστε να παράγεται η απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεται το κάθε σόου. Το stage κατασκευάστηκε από ανακυκλώσιμα και βιώσιμα υλικά, όπως μπαμπού και ανακυκλωμένο χάλυβα.

Το πιο εντυπωσιακό έχει σχέση με την αρένα που βρίσκεται μπροστά από τη σκηνή, εκεί που θα συνωστίζονται όρθιοι οι θαυμαστές τους και στην Αθήνα στις 8 και 9 Ιουνίου 2024. Εφτιαξαν λοιπόν ένα ειδικό «κινούμενο πάτωμα» το οποίο παράγει ενέργεια όσο ο κόσμος χορεύει και χοροπηδάει πάνω του. «Οσο περισσότερο θα κινούνται οι άνθρωποι τόσο περισσότερο θα βοηθούν» είπε τότε ο Chris Martin στο BBC. «Αυτή τη φορά θα το εννοώ κυριολεκτικά όταν θα λέω “τώρα θέλω να αρχίσετε να χοροπηδάτε πάνω-κάτω”. Διότι, αν ο κόσμος κάθεται ήσυχος, τότε τα φώτα θα σβήνουν». Οχι ότι θα συμβεί ποτέ κάτι τέτοιο...

Επίσης, το κομφετί που χρησιμοποιείται είναι βιοδιασπώμενο. Οσο για τα ειδικά βραχιολάκια που φορούν στο χέρι τους οι θεατές, 1ον) μειώθηκε κατά 80% η παραγωγή τους και 2ον) κατασκευάζονται από λιπασματοποιημένα υλικά ενώ πολλά από αυτά επαναχρησιμοποιούνται. Επιπλέον, η μπάντα «προσπαθεί να εξαφανίσει την πώληση πλαστικών μπουκαλιών νερού μίας χρήσης» στις συναυλίες της.

Παροχές υπήρχαν και στους θεατές που διαθέτουν οικολογική συνείδηση. Το συγκρότημα δημιούργησε μια εφαρμογή στην οποία οι θεατές έμπαιναν και αποδεικνύοντας ότι θα έφταναν στην πόλη που διοργανώνεται η εκάστοτε συναυλία με ταξίδι χαμηλών εκπομπών άνθρακα, θα έπαιρναν εκπτώσεις στα εισιτήριά τους.

Και κάτι ακόμα, πολύ σημαντικό: το συγκρότημα δεσμεύτηκε πως για κάθε εισιτήριο που θα πουλάει θα φυτεύει κι ένα δέντρο. Επειδή πουλούν εκατομμύρια εισιτήρια καταλαβαίνουμε πως οι Coldplay θα δημιουργήσουν δάση απέραντα.

BREAKING MUSIC