Σήμερα: Διαδικτυακή συναυλία της Καμεράτας από το ΚΠΙΣΝ

Θα παρουσιάσει το μονόπρακτο μελόδραμα «Μήδεια» του Georg Benda

BREAKING
 

Θα παρουσιάσει το μονόπρακτο μελόδραμα «Μήδεια» του Georg Benda

Σήμερα, Δευτέρα 30 Νοεμβρίου στις 20.30 το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) παρουσιάζει στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος τους μουσικούς της Καμεράτα - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής σε όργανα εποχής στο μονόπρακτο μελόδραμα Μήδεια του Τσέχου συνθέτη Georg Benda. Την Καμεράτα διευθύνει ο διακεκριμένος τσεμπαλίστας και μαέστρος Μάρκελλος Χρυσικόπουλος. Στο ρόλο της Μήδειας συμμετέχει η ηθοποιός Κόρα Καρβούνη.

Στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης του covid-19, η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα διεξαχθεί χωρίς την παρουσία κοινού και θα μεταδοθεί μέσω live streaming στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Στο πλαίσιο των μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης του covid-19, η συναυλία, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), θα διεξαχθεί χωρίς την παρουσία κοινού και θα μεταδοθεί μέσω live streaming στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Ο Τσέχος συνθέτης Georg Benda

Γόνος οικογένειας με μεγάλη παράδοση στη μουσική, ο Georg Benda (1722-1795), αν και παραμένει λιγότερο γνωστός σε σχέση με άλλους συνθέτες του τέλους του 18ου αιώνα, έχει μείνει στην ιστορία για τη Μήδεια, έργο που επηρέασε πολλούς μουσικούς της εποχής, μεταξύ των οποίων και τον Wolfgang Amadeus Mozart. Παρότι ο συνδυασμός απαγγελίας και μουσικής δεν ήταν κάτι καινούργιο, με τη Μήδεια, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1775, ο Benda ανάγει το μελόδραμα σε ένα διακριτό είδος μουσικού δράματος με νέες εκφραστικές δυνατότητες.

Μέχρι την Αριάδνη στη Νάξο, το πρώτο του μελόδραμα, το υλικό της ορχήστρας σε παρόμοια έργα που συνδύαζαν μουσική και λόγο, είτε περιοριζόταν σε μια σειρά ανεξάρτητων επεισοδίων που παιζόντουσαν ανάμεσα στις πρόζες, είτε είχε έναν καθαρά προσχηματικό ή ακόμη και αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα.

Αντιθέτως, στη Μήδεια η ορχήστρα και η ηθοποιός κινούνται και εξελίσσονται ισάξια πάνω σε έναν ενιαίο αφηγηματικό άξονα, καθώς η μουσική, όχι μόνο σχολιάζει το τι έχει ειπωθεί, αλλά προϊδεάζει για την εξέλιξη του δράματος και, κυρίως, «εικονογραφεί» τη ροή του δραματικού λόγου. Έτσι, με το συγκεκριμένο έργο, γεννήθηκε μια μουσική φόρμα που γνώρισε άνθηση τον 19ο και τον 20ο αιώνα. 

Διευθύνει ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος ξεκίνησε μελετώντας τσέμπαλο στην σχολή Βινιανέλλι Αθηνών, απ’ όπου πήρε το δίπλωμά του με άριστα παμψηφεί, πρώτο βραβείο και το αριστείο της σχολής. Στη συνέχεια, μαθήτευσε στο Παρίσι, στο Μοzarteum του Σάλτσμπουργκ και στο Conservatoire της Γενεύης. Έχει διευθύνει τη Venice Baroque Orchestra, την Καμεράτα, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Irish Baroque Orchestra και το Βach Consort Wien.

Συνεργάζεται τακτικά με την Κammeroper στη Βιέννη, ενώ έχει επίσης εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Bayreuth. Έχει λάβει τη διεθνή διάκριση Choc Musique, την οποία απέσπασε ως διευθυντής στη Venice Baroque Orchestra για έναν διπλό δίσκο με θέμα την Ολυμπιάδα. Έχει, ακόμη, συμμετάσχει ως βοηθός μαέστρου σε πολλές βραβευμένες ηχογραφήσεις για τις εταιρείες MDG, SONY και DECCA.

BREAKING MUSIC