Με αφορμή το τραγούδι «Αρώματα», η αγαπημένη ερμηνεύτρια μίλησε στο Loaded.gr
Τα «Αρώματα», είναι το δεύτερο τραγούδι του δίσκου που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει η Βίκυ Καρατζόγλου από την Panik Oxygen. Και βέβαια ήταν και η αφορμή για την κουβέντα που κάναμε μ' αυτή την σπουδαία φωνή που δείχνει πια να καθιερώνεται στη συνείδηση του ακροατηρίου.
Στον Παναγιώτη Χαραλαμπάκη
Ομολογώ πως είμαι χαρούμενος για την αφορμή αυτής της συνέντευξης, διότι μιλάμε για εξαιρετικό τραγούδι και ένα πολύ ενδιαφέρον πάντρεμα. Απ’ τη μία οι «γωνίες» της Ελένης Φωτάκη κι απ’ την άλλη οι -σαν αεράκι- μελωδίες που Παναγιώτη Καλαντζόπουλου. Μίλησέ μου γι’ αυτό το τραγούδι. Πώς προέκυψε;
Τα «Αρώματα» ήρθαν στη ζωή μου ξαφνικά. Η Ελένη και ο Παναγιώτης είναι μια σημαντική συνεργασία που θα την έχω για πάντα στις αποσκευές μου και χαίρομαι που είμαι η φωνή που επέλεξαν για την πρώτη τους δισκογραφική συνάντηση. Το μουσικό θέμα προϋπήρχε ως soundtrack στην ταινία «Νικόστρατος» και στη συνέχεια η Ελένη έγραψε τους στίχους.
Ήρθαν στο σπίτι μαζί με τον παραγωγό μου και μου το έβαλαν να το ακούσω. Έτσι απλά από το πρώτο άκουσμα το αγάπησα και ένιωσα πως ήταν το σημαντικότερο τραγούδι που μου εμπιστεύτηκαν να τραγουδήσω ως τότε.
Να υποθέσω πως αυτό το τραγούδι σηματοδοτεί και τον ερχομό του δεύτερου δίσκου σου; Πότε να τον περιμένουμε;
Τα «Αρώματα» είναι το δεύτερο single από τον επερχόμενο δίσκο μου, που θα κυκλοφορήσει από τη νέα μου μουσική οικογένεια, την Panik Records και θέλω να την ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη της σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για τη δισκογραφία. Το πρώτο single ήταν η «Καταιγίδα μου» των Άρη Δαβαράκη και Χάρη Γκατζόφλια. Αυτό τον καιρό είμαι στο στούντιο και ολοκληρώνω τις ηχογραφήσεις των νέων τραγουδιών.
Από το 2016 και την κυκλοφορία του πρώτου σου δίσκου μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει και άλλα τέσσερα κομμάτια. Μιλάω για την «Καταιγίδα μου», το «Σ’ αγαπάω και σε θέλω», το «Γιατί» και το «Πριν από ‘σένα». Θα περιλαμβάνονται όλα στο νέο σου δίσκο;
Όπως προανέφερα, η Panik Records είναι η νέα μου δισκογραφική εταιρεία. Οπότε τα τραγούδια από την παλιά μου εταιρεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν στη φαρέτρα μου και πάντα θα έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου.
Πώς προέκυψαν τα δύο τραγούδια με τον Γιώργο Σαμπάνη και την Ελεάννα Βραχάλη;
Πολύ απλά. Ένα βίντεο 15 δευτερολέπτων έφτανε. Έκανε τον Γιώργο να πάρει επί τόπου τηλέφωνο την Ελεάννα για να τη ρωτήσει «ποια είναι η κοπέλα με την ωραία φωνή. Θέλω να της γράψουμε τραγούδια».
Θυμάμαι που πήγαμε με τον συνεργάτη μου στο σπίτι του Γιώργου και τους συναντήσαμε. Πήρε την κιθάρα του και ξεκίνησε να μας παίζει το «Πριν από σένα». Λίγες μέρες αργότερα, τη μέρα που το ηχογραφούσαμε στο στούντιο, ο Γιώργος έγραψε το «Γιατί» πάνω σε κάτι στίχους της Ελεάννας που είχαμε διαλέξει. Κάπως έτσι γεννήθηκαν αυτά τα τραγούδια...
Καταλαβαίνω πως πρόκειται πάλι για έναν πολυσυλλεκτικό δίσκο. Ποιοι άλλοι θα συμμετέχουν;
Προτιμώ τη λέξη πολυσυμμετοχικός γιατί όλοι συμμετέχουν εξίσου σε αυτή τη δουλειά. Μας πήρε περίπου 3,5 χρόνια με τον παραγωγό μου Αντώνη Θυσιάδη για να διαλέξουμε ένα ένα το κάθε τραγούδι ξεχωριστά. Οι πιο σημαντικοί σύμμαχοι για έναν τραγουδιστή είναι οι συνθέτες και οι στιχουργοί που τον εμπιστεύονται. Και στη δική μου περίπτωση έχω την τύχη να είναι πολλοί και αγαπημένοι. Θα μου επιτρέψεις όμως να τους αποκαλύψω μετά την ολοκλήρωση της δουλειάς.
Περιέγραψέ μου λίγο τη διαδικασία του να επιλέγεις από μια πλειάδα κομματιών αυτά που περιγράφουν όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που εσύ θέλεις να πεις μια δεδομένη στιγμή.
Η επιλογή των κομματιών είναι το κυριότερο μέρος την περίοδο της δημιουργίας ενός άλμπουμ. Είναι πάντα μεγάλη χαρά όταν έρχονται τραγούδια στα χέρια σου, τα οποία έχει γράψει κάποιος έχοντας εσένα στο μυαλό του.
Η διαδικασία δεν είναι πάντα η ίδια. Συνήθως όταν ακούω ένα τραγούδι ξέρω αμέσως αν θέλω να το τραγουδήσω, αν με εκφράζει η όχι. Άλλες φορές πρέπει να το φανταστώ και σε αυτή την περίπτωση είναι που χρειάζεται πιο πολύ από ποτέ η βοήθεια του παραγωγού μου, που με βοηθάει να ξεδιαλύνω τις σκέψεις μου. Το μόνο σίγουρο είναι πως αφού διαλέξω ένα τραγούδι, κάθομαι στο πιάνο και το μελετάω. Είναι ο καλύτερος τρόπος όταν μένεις μόνος, εσύ και το τραγούδι, να καταλάβεις αν όντως «ταιριάζετε».
Μπορεί ένας ερμηνευτής να εκφραστεί πλήρως μέσα από τα τραγούδια των δημιουργών που ερμηνεύει;
Είναι μια ολόκληρη ψυχική διαδικασία. Είναι μεγάλη ευθύνη όταν κάποιος σου έχει εμπιστευτεί να μεταφέρεις ένα «κομμάτι» της ψυχής του στον κόσμο. Πρέπει να ψάξεις και να βρεις το σημείο που ταυτίζεσαι μαζί του. Να γίνει και δικό σου «κομμάτι». Πολλές φορές υπάρχει μια συνθήκη που μπορεί να μην έχεις ζήσει αλλά μπαίνεις μέσα σε αυτή και τη ζεις 100%. Άλλες φορές ανακαλύπτεις πράγματα που μπορεί να μην ήξερες για σένα και τα συνειδητοποιείς μέσα από τα τραγούδια. Είναι κατά κάποιον τρόπο σαν μια ψυχανάλυση που σου δίνεται η ευκαιρία να κάνεις, να ανακαλύψεις τον εαυτό σου και να πας ένα βήμα παρακάτω.
Θα σε ενδιέφερε στο μέλλον να κάνεις και ένα δίσκο με ένα συνθέτη και ένα στιχουργό;
Η δισκογραφία περνάει μια κρίση. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορείς να βγάζεις μια ολοκληρωμένη δουλειά. Σίγουρα το ταξίδι της δημιουργίας από τρεις ανθρώπους (Στιχουργός-Συνθέτης -Τραγουδιστής) είναι τελείως διαφορετικό. Έχει μια ολοκλήρωση. Γιατί ο στιχουργός και ο συνθέτης μπορούν να αποτυπώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα, να σε γνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν κάθε σημείο της φωνής σου και της προσωπικότητας σου. Σίγουρα δεν είναι εύκολο γιατί πρέπει να υπάρξει χημεία. Αν όμως πετύχει, το αποτέλεσμα είναι εκρηκτικό. Είναι ένα βήμα που έχουμε στο μυαλό μας.
Ξεκινώντας αυτό το ταξίδι σου στο ελληνικό τραγούδι, ποιο όνειρο φόρτωσες στις αποσκευές σου; Ήθελες να μπορείς να βιοπορίζεσαι αποκλειστικά από το τραγούδι; Ήθελες να συνεργαστείς με κάποιον δημιουργό που θαύμαζες;
Είναι ευχής έργον να μπορούν να βιοπορίζονται οι καλλιτέχνες από αυτό που κάνουν, διαφορετικά αναγκάζονται να κάνουν εκπτώσεις στα όνειρα τους. Όταν ξεκίνησα να τραγουδάω στα 17 μου δεν υπήρχε αυτή η σκέψη στο μυαλό μου, ήθελα απλώς να τραγουδάω. Ονειρευόμουν να ανέβω στη σκηνή και να τραγουδήσω τραγούδια που έχουν γραφτεί για μένα και που ο κόσμος θα τα αγαπήσει μέσα από τη φωνή μου.
Όλοι όταν ξεκινάμε έχουμε στο μυαλό μας κάποιους ανθρώπους που θαυμάζουμε. Εδώ θα αναγκαστώ να σου αποκαλύψω και κάποιους δημιουργούς του δίσκου. Για μένα η Δήμητρα Γαλάνη, ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, ο Κώστας Λειβαδάς, είναι από τους σημαντικότερους ανθρώπους της σύγχρονης δισκογραφίας. Σε αυτό τον δίσκο είχα τη χαρά και την τιμή να εκπληρωθεί αυτή μου η επιθυμία και να μου χαρίσουν κάποια τραγούδια τους...
Σε ενδιαφέρει να εκφράσεις αυτά που έχεις εσύ μέσα σου ή να γίνεις συνισταμένη ενός κοινού αισθήματος;
Αν αυτό που τραγουδάς δεν εκφράζει αυτό που είσαι στην πραγματικότητα, δε μπορεί να ταυτιστεί κανένας μαζί σου. Ο κόσμος καταλαβαίνει το ψέμα πάρα πολύ εύκολα. Κάνω πάντα αυτό που με εκφράζει και είμαι σίγουρη πως αν αυτό εκφράζει και κάποιους άλλους εκεί έξω, τότε αυτοί θα έρθουν κοντά μου.
Τι ρόλο πιστεύεις ότι διαδραμάτισε ο παράγοντας τύχη στην πορεία σου στο ελληνικό τραγούδι; Υπάρχει κάποιος άνθρωπος που σε πίστεψε και σε στήριξε σε βαθμό να νιώθεις ότι του χρωστάς κάτι απ' όσα έχεις πετύχει μέχρι σήμερα;
Η τύχη είναι ένας παράγοντας, αλλά δεν πιστεύω ότι παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο. Πιστεύω στη σκληρή δουλειά και στα αποτελέσματα που φέρνει η επιμονή και η πίστη στον εαυτό σου. Πιστεύω στους ανθρώπους, σε αυτούς που απλά συναντάς , συνδέεσαι μαζί τους και είναι εκεί για να σε στηρίξουν . Σίγουρα υπήρξαν πολλοί, κάποιοι όμως είχαν έναν ξεχωριστό ρόλο.
Οι γονείς μου ήταν φυσικά οι πρώτοι που στήριξαν τις επιλογές μου και παρόλο που ακούγεται κοινότοπο τους χρωστάω όλα όσα είμαι.
Ο Δημήτρης Βραχνός ήταν ο πρώτος ραδιοφωνικός παραγωγός που πίστεψε σε μένα και ξεκίνησε να παίζει τότε στο ραδιόφωνο το πρώτο μου τραγούδι. Ακόμα δεν είχα εταιρεία, δεν είχα κανέναν δίπλα μου και ο Δημήτρης έπαιξε την «Περηφάνια» και μου έδωσε δύναμη να προχωρήσω.
Ο μάνατζερ και παραγωγός μου, Αντώνης Θυσιάδης, ήταν αυτός που πίστεψε σε μένα από την πρώτη στιγμή που συναντηθήκαμε και μάλιστα πίστεψε τόσο πολύ, που αποφάσισε να αλλάξει όλη του τη ζωή για να στηρίξει την επιλογή του. Είναι οικογένεια μου. Πολλά από τα βήματα που έκανα, ξεκίνησαν με την επιμονή του και την τρέλα του.
Κορωνοϊού επιτρέποντος, έχεις κατά νου να παρουσιάσεις σε κάποια μουσική σκηνή τον νέο δίσκο σου;
Όταν ξεκινήσαμε να διαλέγουμε τα τραγούδια, στο μυαλό μας ήταν η δημιουργία ενός ρεπερτορίου που θα τραγουδάω στα live μου.Το καθένα από αυτά είναι ξεχωριστό κ έχει να πει μια ιστορία.
Ο κορωνοϊός είναι μια πραγματικότητα που έχει αλλάξει τη ζωή μας, οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί δεν βοηθούν την τέχνη και τους καλλιτέχνες. Συνεχίζουμε όμως να δουλεύουμε σκληρά περιμένοντας τη στιγμή που θα ανέβουμε πάλι πάνω στη σκηνή.
Γιατί είναι πολύ διαφορετική η επαφή και η σύνδεση με τον κόσμο μέσα από μια οθόνη σε σχέση με αυτή που δημιουργείται και εισπράττουμε κοινό και καλλιτέχνες στις live εμφανίσεις.
Αν όλα πάνε καλά, έχουμε προγραμματίσει κάποιες ζωντανές εμφανίσεις στο Σταυρό του Νότου παρέα με τον Γιάννη Χριστοδουλόπουλο.