Ο σπουδαίος μαέστρος έρχεται την Τετάρτη 27 Μαΐου στις διαδικτυακές μεταδόσεις του Μεγάρου Μουσικής
Έναν από τους μεγαλύτερους μαέστρους της εποχής μας, τον Zubin Mehta (Ζούμπιν Μέτα), υποδέχεται στην ψηφιακή του σκηνή το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 27 Μαΐου στις 21:00.
Στη συναυλία που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης την 1η Φεβρουαρίου 2016, ο σπουδαίος αρχιμουσικός, επικεφαλής της διάσημης Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Ισραήλ, ενθουσίασε τους θεατές με τη ζωντάνια και το δυναμισμό των ερμηνειών του σε έργα Βέμπερ, Μότσαρτ, Ροσσίνι, Βέρντι και Τσαϊκόφσκι.
Προσκεκλημένη σολίστ της βραδιάς ήταν η διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνίδα υψίφωνος Χριστίνα Πουλίτση, η οποία τραγούδησε με εντυπωσιακό τρόπο εμβληματικές άριες από γνωστές όπερες.
Βέρντι, Ροσσίνι, Μότσαρτ και Τσαϊκόφσκι
Η συναυλία ανοίγει με την Εισαγωγή από την όπερα Όμπερον (ή Ο όρκος του βασιλιά των ξωτικών) του ρομαντικού γερμανού συνθέτη Καρλ Μαρία φον Βέμπερ, ένα λυρικό έργο που σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοανέβηκε στα 1826 στο Λονδίνο. Το πρόγραμμα του πρώτου μέρους ολοκληρώνεται με τρία από τα πιο λαμπερά διαμάντια του ρεπερτορίου για σοπράνο κολορατούρα, ερμηνευμένα από τη Χριστίνα Πουλίτση, όπως η πυροτεχνική «Άρια της εκδίκησης» [«Der Ηölle Rache»] της Βασίλισσας της Νύχτας (Μαγικός αυλός του Μότσαρτ), έναν απαιτητικότατο ρόλο από φωνητικής άποψης, για τον οποίο η Χριστίνα Πουλίτση έχει λάβει επαινετικές κριτικές στο εξωτερικό.
Στη συνέχεια, θα ακουστεί η μεγάλη άρια της Τζίλντας [«Caro nome»/«Όνομα αγαπημένο»] από τον Ριγκολέττο του Τζουζέππε Βέρντι, μια ηρωίδα που έχει αποδώσει εξαιρετικά η νεαρή ελληνίδα υψίφωνος σε πολλές ευρωπαϊκές σκηνές αλλά και σε παραστάσεις στο Μέγαρο, τον Δεκέμβριο του 2013. Ο επίλογος του πρώτου μέρους ανήκει σε ένα από τα πιο απολαυστικά και δεξιοτεχνικά αποσπάσματα της ιταλικής λυρικής εργογραφίας, την άρια της Ροζίνας «Una voce poco fa» [«Λίγο πριν, μια φωνή»] από τον κοσμαγάπητο Κουρέα της Σεβίλλης του Τζοακίνο Ροσσίνι. Ακολουθεί στο δεύτερο μέρος η Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα, έργο 74 («Παθητική»), η τελευταία του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, ο οποίος είχε δηλώσει ότι τον ικανοποιούσε περισσότερο από κάθε άλλη του σύνθεση. Το προσωνύμιο «Παθητική» οφείλεται στον αδελφό του λαμπρού ρώσου μουσουργού και δεν είναι άστοχο, αφού η παρτιτούρα, παρά τις λιγοστές φωτεινές σελίδες της, είναι βαθύτατα μελαγχολική. Η Έκτη παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στην Αγία Πετρούπολη το 1893 με τον ίδιο τον Τσαϊκόφσκι στο πόντιουμ.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συναυλία της Φιλαρμονικής του Ισραήλ ΕΔΩ