Μπορούν οι καλλιτέχνες να επιβιώσουν με τα έσοδα από το streaming;
Mε τις συναυλίες να συνεχίζουν να παραμένουν «στον πάγο», λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, τα μόνα έσοδα που οι μουσικοί καλλιτέχνες μπορούν να έχουν αυτή τη περίοδο είναι από τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά και από τις διάφορες πλατφόρμες streaming, οι οποίες αποδίδουν ένα ποσό για να έχουν το δικαίωμα να περιλαμβάνουν τους καλλιτέχνες στις λίστες τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη που έκανε το Hypebot, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ενθουσιώδη, όσον αφορά στα έσοδα από τις πλατφόρμες streaming. Αντιθέτως, οι αριθμοί που οι καλλιτέχνες πρέπει να «πιάσουν» ώστε να βρεθούν να έχουν εισοδήματα στο… όριο της φτώχειας είναι κυριολεκτικά εξωπραγματικοί.
Όπως διαπίστωσε ο συγγραφέας της μελέτης, για να πιάσει ένας καλλιτέχνης ετήσιο εισόδημα 12.000 δολαρίων –δηλαδή να βρίσκεται στο όριο της φτώχειας…- τα τραγούδια του θα πρέπει να στριμαριστούν τρία εκατομμύρια (3.000.000) φορές.
Αυτό συμβαίνει διότι για κάθε τραγούδι που στριμάρεται, ο μουσικός ή το συγκρότημα λαμβάνει από την πλατφόρμα αμοιβή 0,006 δολαρίων. Η οποία γίνεται μικρότερη, αν ο καλλιτέχνης ανήκει σε εταιρεία που, κι αυτή λαμβάνει ποσοστό.
Η μελέτη μάλιστα δείχνει ότι ένα τετραμελές συγκρότημα, για να καταφέρει κάθε μέλος του να πιάσει το όριο της φτώχειας μέσα σε ένα χρόνο, θα πρέπει να δει να γίνονται 24.250.000 στριμαρίσματα στο Spotify.
Με απλά λόγια, η μελέτη δείχνει ότι το στριμάρισμα μόνο ως επικουρικό μέσο μπορεί να λειτουργήσει και ότι οι καλλιτέχνες δεν μπορούν να εξαρτούν την επιβίωσή τους από αυτό.