Το σινεμά και η μουσική στα χρόνια της αμφισβήτησης

Στο Woodstock και το 1969 αναφέρεται ένα από τα αφιερώματα που πραγματοποιεί το 32ο Πανόραμα Ευραπαϊκού Κινηματογράφου.

BREAKING
 

Στο Woodstock και το 1969 αναφέρεται ένα από τα αφιερώματα που πραγματοποιεί το 32ο Πανόραμα Ευραπαϊκού Κινηματογράφου.

Στο Woodstock και το 1969 αναφέρεται ένα ακόμη από τα αφιερώματα που πραγματοποιεί το 32ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, που αρχίζει την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου και ολοκληρώνεται την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου.

Το φεστιβάλ φιλοξενείται στις κινηματογραφικές αίθουσες ΤΡΙΑΝΟΝ (21/11-4/12, Κοδριγκτώνος 21) και ΑΝΔΟΡΑ (28/11-4/12, Σεβαστουπόλεως 117).

Γράφει σχετικά με το αφιέρωμα «To Woodstock και η χρονιά που άλλαξε το Hollywood»ο Καλλ/κός Δ/ντής του Φεστιβάλ, Νίνος Μικελίδης:

«Στις αρχές του 1969 στις Ηνωμένες Πολιτείες, κι ενώ βρισκόμαστε στο απόγειο του πολέμου του Βιετνάμ, ο Λίντον Τζόνσον αποχωρεί από την προεδρία του έθνους και στη θέση του ορκίζεται ο Ρίτσαρντ Νίξον, στα στούντιο του Μέμφις ο Έλβις Πρίσλεϊ γράφει το “Long Black Limousine” (στο περίφημο άλμπουμ του, “From Elvis in Memphis”), στα πανεπιστήμια του Χάρβαρντ και του Μπέρκλεϊ ξεκινούν οι πρώτες καταλήψεις, με ελικόπτερα της Εθνικής Φρουράς να ψεκάζουν τους φοιτητές με ειδική σκόνη που καταστρέφει το δέρμα, στη Νέα Υόρκη ξεκινάει η κίνηση για τα δικαιώματα των γκέι, ο κόσμος σ' ολόκληρο τον πλανήτη παρακολουθεί τον αστροναύτη Νιλ ‘Αρμστρονγκ να κάνει τα πρώτα του βήματα στη Σελήνη, τα διεθνή τηλεοπτικά μέσα παρουσιάζουν τη Σφαγή στο Μάι Λάι, οι μαζικές διαδηλώσεις ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ αυξάνονται καθημερινά, οι οπαδοί του Μάνσον δολοφονούν τη Σάρον Τέιτ και αστυνομικοί του Σικάγου δολοφονούν στον ύπνο τους μέλη των Μαύρων Πανθήρων. Ενώ, τον Αύγουστο (15-18) διεξάγεται το φεστιβάλ του Γούντστοκ, όπου συμμετέχουν οι πιο διάσημοι τραγουδιστές και τα συγκροτήματά τους, φεστιβάλ που θα καταγράψει με την κάμερά του ο Michael Wadleigh.

Την ίδια χρονιά το “Νέο Χόλιγουντ”, όπως θα γίνει στη συνέχεια γνωστό, αρχίζει να παραμερίζει το γκλάμορ και τον ψευτο-συναισθηματισμό των παραδοσιακών ιστοριών του, εμφανίζοντας μια σημαντική ανανέωση στα θέματά του, μαζί με ένα είδος αυτοκριτικής, επηρεασμένο από τα διάφορα εθνικά και διεθνή γεγονότα. Αυτό εκφράζεται σε μια σειρά ταινιών, μ' επικεφαλής τους “Δυο ληστές” (που έγινε η πιο εμπορική ταινία της χρονιάς) και τον “Καουμπόι του μεσονυκτίου” (Όσκαρ καλύτερης ταινίας). Ταινίες που άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα καταπιάνονται με θέματα όπως τον πόλεμο του Βιετνάμ, τους αγώνες για τα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα, τις φοιτητικές εξεγέρσεις, τις πολιτικές δολοφονίες, το φεμινιστικό κίνημα, την ελευθερία στον έρωτα και τις εκτρώσεις, ταυτόχρονα θέτοντας ερωτήματα γύρω από το ρόλο της εξουσίας, της κρατικής βίας και γενικότερα το ρόλο του κράτους. Θέματα με τα οποία καταπιάνονται οι ταινίες που επιλέξαμε στο αφιέρωμα αυτό

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες:

ALICE’S RESTAURANT - Arthur Penn

BUTCH CASSIDY & THE SUNDANCE KID - George Roy Hill

MIDNIGHT COWBOY (Ο Kαουμπόι Του Μεσονυχτίου) - John Schlesinger

TELL THEM WILLIE BOY IS HERE - Abraham Polonsky

THEY SHOOT HORSES, DON’T THEY? - (Σκοτώνουν Τα Άλογα Όταν Γεράσουν) - Sydney Pollack

WILD BUNCH (‘Αγρια Συμμορία) - Sam Peckinpah

WOODSTOCK - Michael Wadleigh

ZABRISKIE POINT - Michelangelo Antonioni

Αναλυτικά το πρόγραμμα ΕΔΩ:

 

BREAKING MUSIC