Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου, ο τραγουδοποιός θα ερμηνεύσει στο Μέγαρο Μουσικής το έργο του Οδυσσέα Ελύτη και του Μίκη Θεοδωράκη.
Αυτή η είδηση μας χαροποίησε και σίγουρα θα είναι μία από τις συναυλίες που θα σημαδεύσουν τον φετινό χειμώνα.
Τον Αλκίνοο Ιωαννίδη που θα έχει τον ρόλο του λαϊκού τραγουδιστή, θα συνοδεύσουν οι Μουσικοί της Καμεράτας - Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου, ενώ επί σκηνής θα βρίσκονται ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος στο ρόλο του ψάλτη και ο Δημήτρης Λιγνάδης, στο ρόλο του αφηγητή.
Το έργο που έμεινε στην ιστορία από τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, έχει ερμηνευτεί μεταξύ άλλων από τον Γιώργο Νταλάρα, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, τον Μάριο Φραγκούλη, τον Γιάννη Κότσιρα, τον Δημήτρη Μπάση, τον Παντελή Θαλασσινό ενώ πλήθος αντιδράσεων είχε ξεσηκώσει το Μάιο του 2015 η επιλογή του Σάκη Ρουβά σε μεγάλη ανοιχτή συναυλία που διοργάνωνε ο Δήμος Νέας Σμύρνης.
Στο πρώτο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστεί η συγκλονιστική Τέταρτη Συμφωνία («Los Angeles») του περίφημου εσθονού συνθέτη Arvo Pärt [Άρβο Παιρτ], ένα από τα πιο προβεβλημένα συμφωνικά αριστουργήματα της εποχής μας, με έντονο πολιτικό περιεχόμενο. Το έργο παρουσιάστηκε σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση από τους Μουσικούς της Καμεράτας – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής υπό τον Γιώργο Πέτρου το 2013.
Μια dream team συντελεστών με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη για πρώτη φορά στα πολυαγαπημένα τραγούδια. Η προπώληση άρχισε!
«Το Άξιον εστί»
Άρρηκτα συνδεδεμένο με τις σημαντικότερες στιγμές της μεταπολεμικής Ελλάδας, το λαϊκό ορατόριο «Το Άξιον εστί» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, που γράφτηκε την περίοδο 1960 – 1963, αποτελεί έργο-σταθμό για την ελληνική μουσική. Ο συνθέτης επισημαίνει:
«“Το Άξιον εστί” του Ελύτη αποτελεί ένα μνημείο της σύγχρονης ελληνικής τέχνης. Το έργο διατρέχει ολόκληρη την ιστορική περίοδο του ελληνικού έθνους. Από την γένεση “αυτού του κόσμου του μικρού, του μέγα” έως την προφητική ενόραση των δεινών που επισώρευσε επάνω μας η δικτατορία. Τρία είναι τα βασικά του μέρη: Η Γένεσις, Τα Πάθη και το Δοξαστικόν (Άξιον εστί). Ως προς την εσωτερική του διάρθρωση υπάρχουν επίσης τρία διαφορετικά στοιχεία: η Αφήγηση, ο “Ύμνος” και το Χορικό. Για το πρώτο ο ποιητής χρησιμοποιεί τον πεζό λόγο. Για το δεύτερο τον ελεύθερο και για το τρίτο τον μετρικό στίχο. Έτσι στη δική μου δουλειά χρησιμοποίησα αντίστοιχα: τον Αναγνώστη, που διαβάζει το κείμενο, τον Ψάλτη για τους “Ύμνους” και τον Λαϊκό Τραγουδιστή για τα Χορικά. Αλλά τρία επίσης βασικά στοιχεία ολοκληρώνουν τη μουσική δομή του έργου: η μικτή χορωδία, η ορχήστρα και τα λαϊκά όργανα… Με “Το Άξιον εστί” προσπάθησα να διευρύνω τους ορίζοντες της έντεχνης λαϊκής μουσικής».
(Απόσπασμα από το κείμενο του Θεοδωράκη που συνοδεύει την έκδοση του «Άξιον εστί» σε παρτιτούρα).
Περισσότερα για τη συναυλία ΕΔΩ: